Op 25 februari 1924 werd het transportbedrijf opgericht door Jan Bijwaard.
In eerste instantie werd er met paard en wagen vooral begrafenissen, trouwerijen, bloembollen rijden en het ploegen van land uitgevoerd.In 1930 kwam de eerste vrachtauto in het bedrijf en de tweede volgde in 1934. Na de oorlog is het bedrijf doorgegaan en is zich echt gaan richten op het transport zodat begrafenissen en trouwerijen niet meer gedaan worden maar men rijd ook nu nog altijd bloembollen. De oude traditie is dus nog gedeeltelijk aanwezig maar er is zoveel veranderd dat het totaal niet meer te vergelijken is.
Het huidige transport heeft met vele facetten te maken.De moderne technieken en milieunormen maken dat je er als bedrijf voor moet zorgen het wagenpark modern te houden.Door het periodieke onderhoud goed in de hand te houden voorkomen we onnodig oponthoud onderweg zodat we de laad – en lostijden kunnen waarmaken.
Betrouwbaarheid en service staan al die jaren van ons bestaan bij ons zeer hoog in het vaandel en zijn de belangrijkste zaken waar wij als transportbedrijf keihard aan werken om dat waar te maken. Sinds de oprichting van ons bedrijf is ons motto dat de klant koning is en dat de wensen van de klanten zoveel mogelijk gerespecteerd worden. De klant moet er blindelings op kunnen vertrouwen dat zijn goederen bij ons in goede handen zijn en wat afgesproken is word nagekomen.
Op dit moment word er door ons hoofdzakelijk vervoer gedaan binnen de Benelux maar ook voor andere landen en bestemmingen kunt u natuurlijk bij ons terecht.Geconditioneerd transport is de hoofdzaak waarbij de producten gekoeld of verwarmd vervoerd kunnen worden. Bloemen, planten en bloembollen is wat wij het meest vervoeren
maar ook materialen voor de industrie behoren natuurlijk tot de mogelijkheden.
Veel van onze opdrachtgevers hebben strikte levertijden zodat hier het punt betrouwbaarheid weer een grote rol speelt. Als onze auto’s niet op tijd op de plaats van bestemming zijn loop je het gevaar dat de goederen van onze opdrachtgever niet mee kunnen in de distributie en dat mag dus niet gebeuren, dat is ook de reden dat wij veelal ‘s avonds al bij het eerste losadres voor de deur staan zodat we zeker weten dat we tijdig afleveren.